.
اطلاعات کاربری
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

مجموعه : بیوگرافی

بیوگرافی کاترین هیگل,عکس‌های کاترین هیگل

 

جهانی‌ها ->بیوگرافی

زندگینامه کاترین هیگل + عکس

کاترین ماری هایگل (به انگلیسی: Katherine Marie Heigl) (زاده ۲۴ نوامبر ۱۹۷۸) بازیگر آمریکایی است. او بعد از بازی در مجموعه آناتومی گری و نقش اول بودن در فیلم‌های چون ۲۷ لباس، حقیقت زشت و قاتلین به شهرت دست یافت.


کاترین از زمان کودکی، حرفه خود را به عنوان یک مدل شروع کرد و سپس به بازیگری روی آورد. اولین فیلمی که وی در آن بازی کرد، فیلم That Night بود. از فیلم‌های مهم هیگل می‌توان به نقش آفرینیش در نقش ایزابل و در سریال تلویزیونی Roswell اشاره کرد و بعد از آن نیز در فیلم My Father the Hero به ایفای نقش پرداخت تا اینکه به جمع بازیگران سریال آناتومی گری پیوست و توانست خود را به جهانیان معرفی کند.

هایگل در دسامبر ۲۰۰۷ نیز با جاش کلی ازدواج کرد.

زندگی و خانواده

در ۲۴ نوامبر ۱۹۷۸ در شهر واشنگتن در کشور امریکا به دنیا آمد. مادرش نانسی و پدرش پل نام دارند و کاترین آلمانی – ایرلندی تبار است. وی جوانترین فرد خانواده است و دارای سه خواهر و برادر است. خانواده وی ابتدا در ویرجینیا و سپس در دنور زندگی میکردند و بعد از ان به کانتیکت رفتند. جایی که کاترین اکثر دوران کودکی خود را در آنجا سپری کرد.

در سال ۱۹۸۶، براد بزرگتر کاترین بر اثر جراحات یک تصادف درگذشت و خانواده‌اش تصمیم گرفتند تا اعضای وی را اهدا کنند. هیگل نیز اکنون یکی از حامیان اهدای عضو میباشد.

حرفه
سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۴

در حالیکه کاترین ۹ ساله بود، عمه‌اش به دیدن آنها آمد و از وی چند عکس گرفت و زمانیکه به خانه خود در نیویورک برگشت، آن عکس‌ها را برای آژانس‌های مد فرستاد و بعد از اینکه والدین کاترین راضی شدند، کاترین به عنوان یک مدل، شروع به کار کرد.

هایگل از سال ۱۹۹۲ به حرفه بازیگری روی آورد و اولین فیلمش That Night بود. سپس در فیلم King of the Hill و بعد از آن اولین نقش اولش را با بازی در کمدی My Father the Hero تجربه کرد. در سال ۱۹۹۵، کاترین در کنار استیون سیگال، در تریلر Under Siege ۲: Dark Territory به بازی پرداخت.

با وجود افزایش تلاشش برای بازیگری، وی کماکان به عنوان یک مدل نیز فعالیت میکرد. در سال ۱۹۹۶ وی در فیلم Wish Upon a Star به بازی پرداخت. علاوه بر آن، هیگل شاهد جدایی پدر و مادرش از یکدیگر بود و مشخص شد که مادرش سرطان دارد. پس از تمام شدن تحصیلات در سال ۱۹۹۷، کاترین به همراه مادرش به خانه ای در مالیبو در لس انجلس آمدند و مادرش و مدت اندکی مهمان خواجه حق وردی معروف به مایک به عنوان مدیر برنامه‌های کاترین، شروع به فعالیت کردند.

پس از بازی در چند فیلم، وی در سال ۱۹۹۸ به بازی در دو فیلم The Tempest و Bride of Chucky پرداخت. در سال ۱۹۹۹، کاترین رو به سریال‌های تلویزیونی آورد و در سریال درام-تخیلی Roswell به بازی پرداخت. علاوه بر این سریال، در آن سال ها، هایگل در فیلم‌های ۱۰۰ Girls و Valentine به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۲۰۰۳، کاترین در ۳ فیلم تلویزیونی به بازی پرداخت. فیلم‌های Evil Never Dies ، Love Comes Softly ، Wuthering Heights و Critical Assembly.

سال‌های ۲۰۰۵ تاکنون

در سال ۲۰۰۵، کاترین مهمترین نقش خود را ایفا کرد. بازی در سریال آناتومی گری که وی نقش یک دکتر را به عهده داشت و در بیش از ۱۰۰ قسمت از این سریال ایفای نقش کرد که این سریال کماکان در حال پخش است. در اواخر این سال نیز کاترین بخاطر بازی خود در این سریال، نامزد جایزه جهانی گلدن گلوب شد.

در سال بعد، وی در کمدی موفق Knocked Up به بازی پرداخت. فیلمی به کارگردانی Judd Apatow و با بازی بازیگرانی چون Seth Rogen و Paul Rudd. فیلم نظر مثبت اکثر منتقدان را کسب کرد و در گیشه نیز، موفق بود و فروش خوبی داشت. وی در سال ۲۰۰۷ برنده جایزه امی برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای سریال آناتومی گری شد.
هیگل در جشنواره امی در سال ۲۰۰۷

برای سال ۲۰۰۸ نیز کاترین در کمدی ۲۷ لباس حضور پیدا کرد. در آن سال همچنین، کاترین از طرف سایت AskMen.com به عنوان خواستنی‌ترین زن سال انتخاب شد. همچنین صحبت هایی مبنی بر عدم رضایت هیگل از وضعیت خود در سریال آناتومی گری وجود داشت و به نظر میرسید که کاترین این سریال را ترک کند اما وی باز هم در فصل جدید این سریال بازی کرد.

در سال ۲۰۰۹ نیز کاترین در فیلم The Ugly Truth به بازی در کار جرارد باتلر پرداخت. آخرین فیلم کاترین نیز اکشن|کمدی Killers است که وی در کنار اشتون کوچر به بازی پرداخته است. همچنین مراحل فیلم برداری فیلم Life as We Know It نیز به پایان رسیده است و در ماه اکتبر پخش خواهد شد.

همچنین اخیراً کاترین اعلام کرد که دیگر در سریال آناتومی گری به بازی نخواهد پرداخت و اینکار را برای داشتن وقت بیشتر با خانواده‌اش انجام می دهد.



:: موضوعات مرتبط: زندگینامه کاترین هیگل + عکس , ,
:: برچسب‌ها: زندگینامه کاترین هیگل + عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 3496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تهرانی
ت : شنبه 22 شهريور 1393

صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی